fredag 24 april 2009

Finlandsfärjan

Jag tillhör de få människor som aldrig har åkt finlandsfärjan. Av den enkla anledningen att det är jobbigt att ta sig ända till Stockholm för att åka båt. Jag antar dock att det är som en lååång tura och eftersom jag vet hur destruktiva dessa båtturer kan vara så kan jag också göra mig en bild av en finlandsfärja...
Alltså: Det börjar i bussen dit. Man tar några öl, pratar dynga. Sedan kommer man på färjan, pratar mer dynga, dricker sprit (det är väl det som är billigt där väl??) sjunger en sång eller sju eller sjuttio kanske på karaoken. Äter buffé eftersom man är fyllehungrig...Sedan vaknar man vi en vägkant i helsingfors och har missat båten hem
Ja detta är en högst kvaliciferad gissning.

Nästa ämne: rätta mig om jag har fel om finlandsfärjan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar