måndag 23 januari 2012

Den uteblivna vintern

Folk brukar ju ha lite olika åsikter huruvida man vill ha snö eller inte; med vädret är man ju som bekant aldrig nöjd. Jag hör dock till dem som klarar mig rätt bra utan snö, men jag bestämde mig för att göra en lista på vad som är positivt respektive negativt med snö:

Positivt: - Det är vackert, tänk vinterlandskap
- Man får en känsla av att det är ljusare ute
- Folk som åker skidor samt små barn är glada, vilket ju är bättre än att de ska gå runt och tjura

Negativt: - Halt, risk för fallolyckor och eventuella lårbensbrott liksom bilolyckor
- Blött, slaskigt, smutsigt
- Kallt, isigt och och ofta snöar det rätt upp i ansiktet

Sammanfattning: Det negativa överskuggar det positiva, jag vill ha barmark och mildväder, och är alltså mycket nöjd med den uteblivna vintern.

Nästa ämne: Kreativitet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar