tisdag 8 februari 2011

Lycka är... (5 punkter)

Det blir ju lätt lite tramsigt när man ska försöka beskriva lycka. Ofta tycker jag att man pratar i termer av "lycka vore...", det vill säga, lycka är något man skulle kunna känna ifall man hade mer pengar, ett bättre förhållande, annat jobb o.s.v. Visst är det tråkigt? Jag ska dock naturligtvis försöka lista vad lycka är, i alla fall för mig.

1. Att komma hem en fredagskväll, ta ett glas vin och kolla på "På spåret" med R.
2. Att vandra runt Långholmen alternativt Söder mälarstrand i Stockholm.
3. Att ha vänner som man vet alltid kommer att vara det.
4. Att ha en familj som man umgås ganska mycket med och som man tycker om att umgås med.
5. Att jag och mina nära och kära är friska.

Nästa ämne: Konferenser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar